Hughes::[...]
This is a great forum - thanks !
So i have been working on a 2 player variant - because the guys who are licensing it for the US want to see if we can add one to put 2-6 on the box.
We didn't create a 2 player option as it takes all the negotiation out - and when we played as a family that was an essential part of the game for us. The interplay between three or more players meant that a weaker hand (or early loss of influence) would be counter-balanced by the natural desire of the other players to turn on each other.
The problems i struggle with in 2 players are:
a) that the first 'kill' is too hard to recover from
b) there's little planning
c) bluffing is more of the rock/paper/scissors variety than having some information and therefore more probability based
Plus there are the inevitable problems of not making the game outstay its welcome - just adding more cards doesnt' add much - it just prolongs the moment.
SO here's where my thinking's at right now (i haven't tested Trevor's variant - so no comment on that). This is the favorite version we have that we're testing. PLEASE give feedback. i can't tell you how much i appreciate it
2 PLAYER VARIANT V2.1
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Divide the cards into a 3 sets of 5 (each set has one of each character) each player takes one set. Shuffle the last set and deal one card to each player, then put the remaining 3 from the last set face down as the court deck. Each player then secretly adds one card from their own set to their starting card. They discard the other 4 cards from their set. That way everyone has got one random card and one they have chosen. They can get some intelligence about one of the other player's initial starting card by using the ambassador to examine the court.
It's not entirely balanced - as the first kill is still too devastating. We are testing it with the "duke's charity" where the first person to lose an influence gets a compensation of 1 or 2 coins (probably 2)
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My inclination is to also say first to 3 wins - the reason being over multiple plays you get an idea of someone's strategy, and so you start planning more. I thought it was highly luck based but after losing 5 straight games to my Russian friend i had to revisit my assumptions.
but any other ideas / variants would be awesome
cheers Rikki
https://boardgamegeek.com/thread/925426/2-player-variant
Tradução rápida e porcamente,só para se entender o contexto:
"Este é um grande fórum - muito obrigado!
Então, eu tenho trabalhado sobre uma variante p/ 2 jogadores - porque os caras que estão licenciando-o para os EUA querem ver se nós podemos adicionar "2-6 jogarodes na caixa."
Nós não criamos uma opção de 2 jogadores que leva em conta toda a negociação - e quando nós jogamos como uma família, que era uma parte essencial do jogo para nós. A interação entre três ou mais jogadores significa que uma mão mais fraca (ou perda precoce de influência) seria balanceado em relação ao desejo natural dos outros jogadores por eliminar um ao outro.
Os problemas que eu se tem com em 2 jogadores são:
a) que o primeiro "matar" leva vantagem, visto que é dificil a recuperação
b) há pouco de planejamento
c) blefe é mais da variedade "pedra / papel / tesoura" do que ter alguma informação e, portanto, baseia-se mais probabilidade
Além disso, há os inevitáveis problemas de não fazer o jogo outstayed suas boas-vindas - apenas adicionando mais cartões esquentar 'acrescentar muito - ele só prolonga o momento.
Então aqui é onde entra o meu pensamento agora (eu não testei variante de Trevor - então não posso comentar sobre isso). Esta é a versão favorita que estamos testando. Por favor, dê feedback. eu não posso te dizer o quanto eu aprecio isso
2 PLAYER VARIANT V2.1
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Divida as cartas em um 3 conjuntos de 5 (cada conjunto tem um de cada personagem) cada jogador tem um conjunto. Embaralhar o último conjunto e lidar um cartão para cada jogador, em seguida, colocar os 3 restantes do último conjunto de bruços como deck de corte. Cada jogador, então, secretamente adiciona um cartão de seu próprio conjunto para o seu cartão de partida. Eles descartar as outras 4 cartas do seu conjunto. Dessa forma todos tem uma carta aleatória e um que escolheram. Eles podem obter alguma inteligência sobre um de cartão de partida inicial do outro jogador usando o embaixador para examinar o tribunal.
Não é inteiramente equilibrado - como a primeira morte ainda é muito devastador. Estamos testando-a com a "caridade do duque", onde a primeira pessoa a perder uma influência recebe uma compensação de 1 ou 2 moedas (provavelmente 2)
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Minha inclinação é dizer também a primeira 3 vitórias - a razão de ser ao longo de várias execuções você ter uma idéia da estratégia de alguém, e assim que você começar a planejar mais.
Eu pensei que era altamente sorte baseado mas depois de perder 5 jogos seguidos ao meu amigo russo i teve de rever minhas suposições.
mas quaisquer outras idéias / variantes seria fantástico
cheers Rikki"